ChurpChurp Social Sharing TIPU??
Salam semua,

Aku nak tanya dan dapatkan kepastian daripada pengguna ChurpChurp yang lain berkenaan dengan Social Sharing yang baru diperkenalkan oleh ChurpChurp bulan lepas.

Aku dah banyak terima Social Sharing Campaign ni dan dah promosi. Boleh dikatakan dah lebih daripada 100 klik aku dapat melalui promosi yang aku buat
(aku track klik guna goo.gl). Tapi sampai sekarang satu sen pon tak masuk dalam akaun aku. Kalau ikutkan perkiraan, sekurang-kurangnya aku dah dapat lebih
kurang RM20++ tapi habuk pon takde..






Jadi aku nak tanya dan dapatkan kepastian daripada pengguna ChurpChurp lain yang promosikan Social Sharing ni, adakah korang dapat atau korang juga sama seperti aku iaitu tak dapat apa² selain dapat penat dan buang masa je??

Sekarang ni aku dah stop promosi Social Sharing tu sampai ChurpChurp kreditkan duit komisyen aku. Schedule Tweet kat ChurpChurp tu ok je dorang kreditkan komisyen. Sampai kat Social Sharing ni plak dorang buat hal.

Adakah Social Sharing ChurpChurp SCAM dan mereka ambil semua komisyen ahli?? Meh komen dan berikan pandangan korang. Share sekali berapa komisyen korang dah dapat(kalau dapat). Aku taknak la tuduh bukan², tapi aku nak jugak dapatkan kepastian.

Terima kasih,
14 Responses
  1. kelhome Says:

    cuba cek dia punya terms and codition..dia benarkan ke tak benarkan guna shortener url?


  2. Mohd Solihin Says:

    rasanya bukan masalah url..ada jugak yang guna url penuh..dan kalau cloak url pon, still akan redirect ke url asal..

    dalam kempen tu pon churpchurp ada beri shorten url menggunakan t.co untuk tujuan promosi terutama yang guna platform twitter..

    ntahlah..


  3. kelhome Says:

    haahaha.. aku pun sebenarnya ada problem sama cam tu, sbb tu aku malas dah nak kempenkan churpchurp tu.


  4. Mohd Solihin Says:

    so kiranya memang tipu(scam) la ni? sape lagi nak komen atau bagi kepastian..meh kongsi sama²


  5. sebab tu aku OFF je Churp Churp and start a ne business with YouthSays. RM40 within 3 days. Not bad tho.


  6. ntah... my churp2 pon tak gerak2 earning mcm tuuuu je... xkan org xde yg click, i letak kat twitter, blog, facebook pown 2 account... :(


  7. Mohd Solihin Says:

    churpchurp ni kalau dia rembat semua komisyen memang kaya la dia..satu campaign paling kurang RM2k..

    sapa lagi nak tambah bukti atau kepastian samada churpchurp social sharing ni scam ke tak? meh tambah komen..


  8. Myvitrd Says:

    baut masa ni aku punya bayaran still masuk.. cuma tak tahu dari sumber mana.. kalau confius antar je tiket dekat churp churp tanya..nak tuduh menuduh ni aku pon tak pasti mana salah atau betul..


  9. Mohd Solihin Says:

    @Tn.Punya yang masuk tu dari social sharing atau dari schedule tweet? kalau dari schedule tweet memang takde masalah..social sharing ni je problem..

    bukan nak tuduh, cuma nak dapatkan kepastian je yang mana yang betul..entri ni pon bertujuan untuk dapatkan kepastian dan pandangan pengguna churpchurp..


  10. u yang susah tu..
    aku baru je join br skrg ada rm2.60 hihhii.bukan rm2k lambat lagi la kot....


  11. Ken Wooi Says:

    teknik nuffnang dan churpchurp bayar untuk click tak penah dipaparkan.. so, users pun tak pasti :)


  12. Mohd Solihin Says:

    Takpe..buat masa ni tunggu dan lihat je..mungkin ada kelewatan dari pihak sana..atau mungkin tak masuk langsung..

    Tunggu je la kan..kalau takde jugak, stop promosi..nanti kalau dia kreditkan, sambunglah balik..


  13. Haw Says:

    tak pasti tipu ke tak sbb churp2 aku ada pertambahan walau pun beberapa sen je.. cuma aku rasa sumber income dr churp2 agak lembab berbanding nuff


  14. Lagubestbest Says:

    20-40 sen per 'unique' click kot. hahahah. Dia buang unique tu bagi korang semua tak nampak.


Post a Comment

Korang sukakan entri kat blog ni? Subscribe untuk dapatkan setiap entri terbaru blog ini terus ke emel korang secara percuma
Masukkan Alamat Emel Anda: