Harga Minyak dan Gula Naik
Kalau korang rajin tengok berita ataupun baca surat khabar, mesti korang dah tau kan yang harga gula dan minyak dah naik mulai hari ini.

Harga minyak RON95 naik 5 sen kepada RM1.90 seliter, RON97 naik 15 sen kepada RM2.30 seliter, diesel naik 5 sen kepada RM1.80, gas LPG naik 5 sen kepada RM1.90 seliter? sekilogram(kot) dan harga gula naik 20 kepada RM2.10 seliter sekilogram.

Lepas ni harga minuman kat warung ngan kedai mamak mesti naik harga. Yang peliknya minuman yang tak bubuh gula pon naik harga macam milo, teh tarik, nescafe, kopi dan lain²..






Sebenarnya aku tak berapa nak kisah sangat kalau kerajaan nak naikkan harga minyak. Tapi yang buat aku kisah sebab kerajaan telah menipu semua rakyat bulat² sampai bergolek². Ya kita telah ditipu. Ingat tak apa yang dicanangkan oleh kerajaan dalam bajet 2011? Kerajaan beri jaminan harga minyak takkan naik sehingga tahun 2011. Tapi belum lagi 2011 harga minyak dah naik..

Oh nasib baik harga minyak je yang naik. Kalau harga tol jugak naik, kan menyusahkan. Aku tak susah pon sebab aku tak lalu kat tol. Yang susah adalah rakyat yang kediaman atau tempat tinggal mereka dipagar dengan tol.

Aku : No komen sebab aku tanak masuk penjara kalau komen lebih²
0 Responses

Post a Comment

Korang sukakan entri kat blog ni? Subscribe untuk dapatkan setiap entri terbaru blog ini terus ke emel korang secara percuma
Masukkan Alamat Emel Anda: