Besarrr Punya
Apa yang besar?? Takde pape yang besar pon. Cuma tengok kat sebelah kiri ni. Ada nampak logo RSS yang besar tak?? Benda tu la yang besar. Ke tak cukup besar?? Saja je aku buat logo tu besar supaya korang nampak dan senang korang untuk subscribe atau langgan. Percuma je pon. Klik dan langgan.

Apa itu RSS?? Mungkin ramai pernah dengan tapi ramai yang tak tau apa itu RSS. Kalau dalam bahasa inggeris bermaksud Really Simple Syndication atau Rich Site Summary. RSS biasanya ditulis dalam format .xml untuk memudahkan pembaca membaca laman web dengan interface yang ringan. Maklumlah ada sesetengah blog penuh dengan sampah yang ntah ape² dan mengambil masa untuk loading. Jadi dengan RSS feed, korang bleh membaca dengan mudah tanpa gangguan sampah² tadi.

Kenapa korang perlu melanggan RSS?? Tujuan melanggan RSS adalah bagi memastikan korang sentiasa diupdate dengan kandungan dan artikel terbaru blog kesukaan korang. Takde lah korang ketinggalan nanti. Macam mana nak guna?? Google lah macam mana nak guna. Senang je. Semua orang boleh buat.

Kalau korang suka blog burok ni, korang boleh la langgan sekarang. ITS FREE. Dalam bahasa melayu PERCUMA. Kalau tak suka pon bleh langgan jugak. Mana tau tengah boring² boleh la baca.

So ape lagi. Tekan dan langgan sekarang. Hehehe..


Another Stories
0 Responses

Post a Comment

Korang sukakan entri kat blog ni? Subscribe untuk dapatkan setiap entri terbaru blog ini terus ke emel korang secara percuma
Masukkan Alamat Emel Anda: