Anda Seorang Loser??
Loser?? Apa itu loser?? Maksud dalam bahasa inggeris adalah 'a person with a record of failing' ataupun 'someone who loses constantly'. Dalam bahasa melayu bermaksud 'orang yang kalah' ataupun 'orang yang sentiasa gagal dalam semua benda yang dilakukan'. So adakah korang seorang yang loser?? Aku yakin takde sorang pon yang nak mengaku diri sendiri loser. Tapi kalau tak mengaku pon, jangan la sangka orang lain tak tau yang korang tu loser. Tu pon kira loser la jugak sebab terang² tunjuk yang korang tu loser tapi tanak ngaku diri tu loser. LoL.





So aku tanye lagi sekali. Adakah korang seorang yang loser?? Ok fine, takde sape yang nak mengaku. Tanak mengaku takpe sebab orang akan tahu dan mungkin dah tahu. Sini aku kasi sikit tips macam mane nak tahu orang tu loser ke tak.

1. Ni yang paling ketara sekali bleh nampak. Semua orang yang cantik/hensem ko nak minat dan kenal. Pastu semua kau nak ngorat. Dan keputusannya semua tak dapat. Oh tolong, cermin diri sendiri dulu. Yang buruk pon belum tentu minat kat korang.

2. Kalau korang tu lelaki, korang suka sangat nak join dengan kaum perempuan dan begitu lah sebaliknya. Bajet diri di macho/cantik sebab dikelilingi ramai lelaki/perempuan. Haha...korang memang kelakar dan tak sedar diri. Dorang tu layan bukan sebab korang tu macho atau cantik tapi sebab kesian. Maklumlah kaum sendiri tanak layan korang sebab sifat korang tu.

3. Korang suka tulis atau cakap benda² yang negatif dengan tujuan nak dapat perhatian dan simpati. Kalau korang ada facebook, cuba korang carik sorang kawan yang korang rasa loser. Lepas tu check status dorang. Konfem kebanyakkannya berunsur negatif.

4. Buat sesuatu benda tak ikhlas dan suka menunjuk-nunjuk. Maklumlah loser, semua benda yang dibuat tak jadi atau tak menarik. Kalau nak tolong orang, kene pilih bulu. Kalau tak cantik/hensem tanak tolong. Kalau kaum sejenis pon tanak tolong. Tapi kalau cantik/hensem, berlainan kaum laju je nak tolong. Tak mintak tolong pon sanggup offer diri nak tolong.

5. Banyak kali nak takel awek/pakwe tapi satu pon tak dapat. Sebab?? Korang tu terburu-buru. Baru kenal sebulan dua dah nak ajak couple. Pastu sibuk nak bagitau semua orang korang tu dah couple. Padahal orang yang kat sebelah sana tak bagi jawapan pon. Pastu dalam masa terdekat mesti putus. Sebenarnya tak putus pon. Korang je yang syok sendiri claim orang tu korang punya. Orang tu tak cakap pape pon. Pastu frust sorang². Mula la nak update facebook, freindster, myspace, twitter dan sume benda yang bleh diupdate tulis 'aku sayang ko', 'jangan tinggalkan aku', 'kenapa ko buat aku camni' dan macam² lagi la yang kalau korang bace korang rase nak lempang je.

Mungkin ramai orang tak suka dengan si loser ni, tapi loser ni bagus orangnya. Sebab diorang ni tak pernah nak putus asa. Dorang ni jugak tak pernah berputus asa untuk menjadi seorang loser yang berjaya....

Oklah..aku tulis 5 je dulu. Sebenarnye banyak aspek lain nak define loser ni. Nanti mungkin aku akan sambung balik bila aku rasa aku nak ulas balilk topik ni. Kalau korang ada pape nak tambah, tinggalkan komen kat bawah ni. Nanti aku masukkan dalam post berikutnya kalau aku still nak tulis lagi pasal ni.

Nota kaki: Loser selalunya ada ramai virtual friends kat laman web sosial. Semua orang der nak add. Nak tau sebab ape?? Bace balik nombor 1 dan akibatnya adalah nombor 5.

Oh jangan lupa subscribe dengan menekan butang RSS yang besar kat sebelah kiri ni.
0 Responses

Post a Comment

Korang sukakan entri kat blog ni? Subscribe untuk dapatkan setiap entri terbaru blog ini terus ke emel korang secara percuma
Masukkan Alamat Emel Anda: