Macro Mode
Hai. Post sebelum ni aku ade letak beberapa gambar yang aku tangkap sebab aku tengah boring ngan tak tau nak buat ape mase tu. Bile tengok balik gambar tu memang banyak habuk² yang melekat kat sensor camera tu. Sebab dah lame sangat tak gune n sebab aku letak je kat atas lantai, tak masuk dalam beg. Sebab tu la berabuk. Korea ni dah la memang banyak habuk.

Sebab aku dah lame tak amik gambar, arini aku amik banyak gambar. Sume gambar amik dalam bilik je n semua gambar adalah macro. Lepas aku cuci sume habuk kat sensor, aku pon terus amik gambar. Walaupon dah cuci tapi ade jugak habuk yang degil kat sensor tu tanak tanggal. Takpelah, biar je habuk² tu. Kat bawah ni hasil² gambar yang aku amik tadi dengan kamera yang murah dan tak canggih. Brand pon ntah ape². Takpe asalkan leh kluar gambar. Pedulik ape aku ape yang orang kate pasal kamera aku.

Tengoklah gambar² kat bawah ni. Klik kat gambar kalau nak tengok size besar. Banyak jugak aku amik. Maklumlah tengah ade mood nak amik gambar. Hehehe~



Filem SLR aku. Pentax ME

Pandangan sebelah kiri lak

Exposure Value

ASA Value. Dalam dunia digital adalah ISO

Lock tayar

Dekat lagi sikit

Yang ni cahaya der laen sket sebab alas dengan kertas A4 kat bawah

Kunci Brake disc

Eh ade lagi satu

Cungkil gigi yang dah nak abis

Button escape kat kamus digital(jonja sajon)

Tripod balancer checker

Kunci Gilera Ice

Kereta remote control

Bunga balung ayam atas peti ais

Duit 10won yang baru

Duit 10won lame yang dah berkarat

Skru casing komputer yang aku tanggalkan


Oklah sampai sini je gambar. Semua pure direct dari kamera. Nanti kalau ade gambar laen aku letak lagi kat sini. Terima kasih sebab tengok gambar² ni sume. Tu pon kalau ade orang tengok la. Bai..~

comoT : penat amik gambar macro ni. sakit mate kene kenyit lame². memang menguji kesabaran.
0 Responses

Post a Comment

Korang sukakan entri kat blog ni? Subscribe untuk dapatkan setiap entri terbaru blog ini terus ke emel korang secara percuma
Masukkan Alamat Emel Anda: